zondag 18 maart 2018

Een echte koekoeksklok in de klas.


Waarnemen van klokken, uurwerken, wekkers,... en sorteren volgens gemeenschappelijke kenmerken.



Na het waarnemen van de koekoeksklok gingen sommigen aan de slag om er één te tekenen. 


Cijfers herkennen en naschrijven.  Ijverig aan het werk met ons cotractje.







cijfers namaken met steekparels en plasticine










Klokken knutselen. 












In een klok zitten tandwielen.  Alle wieltjes moeten goed in elkaar passen zodat alles kan draaien.
Met de rotello bouwden we een mooi bouwwerk. 

Spelen met cijfers, cijfers herkennen, spelen met aantallen en hoeveelheden. 



klokjesmemory 

klokjesspel met cijferdobbelsteen
Hoe laat is het? Wie kan het snelst de juiste klok vinden?


Tastspel: welk cijfer heb ik vast? 



Tic tac toc met maya de bij. 



Een koekoek boetseren voor in onze klok.  




zandlopers maken en de tijd meten 







ICT: we experimenteren met de camera op de computer.  We zingen een koekoekslied, we bekijken en beluisteren daarna onszelf.






2-minuutspelletjes met de zandloper.  2 minuten patronen tekenen, parels rijgen en knippen.
Hoe meer we oefenden, hoe sneller we het konden.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten